New Dawn

Klatrerose
Farve: Lyserød
Trivsel: God
Lys: Sol/Halvskygge

















Jeg har hele tre styks af denne nemme klatre-rose i min have - alle plantet i 2010, det første år jeg havde haven. To af dem er sat ved de to gamle frugttræer (et æble- og et blommetræ), som de meget gerne skulle klatre op i. Den sidste står op ad væggen midt på vestsiden af huset.

To af dem har min mor foræret mig - jeg tror, det er en af hendes yndlingsroser :-) Den sidste var et lille skravl, jeg fandt på tilbud i et supermarked. Den fik også en lidt hård start her i haven, for den skulle konkurrere med græsset det første år til jeg fik lavet et bed rundt om æbletræet. Siden har den dog fået lidt af livsmodet tilbage:-)



Allerede halvande måned senere, var den kommet over en meter op i træet - og blomstrede :-)


Den i blommetræet har til gengæld haft det lidt lettere, og er skudt godt i vejeret :-)



Det samme gælder den, der står op ad vest-væggen :-)

En af de skønne ting ved New Dawn er, at den blomstrer næsten uafbrudt fra midt på sommeren og frem til frosten, og så kan den trives, selvom den ikke står i fuld sol.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er meget velkomme til at lægge en kommentar, hvis du har spørgsmål, gode råd eller noget, du har lyst til at supplere med :-)