Mme Alfred Carriere

Klatrerose
Farve: Hvid med lyserødt skær
Trivsel: God
Lys: Halvskygge















Denne skønne rose er måske lige det største til en lille have som min, men den ville da ikke være det værste, man kunne "pakke" huset eller måske skuret ind i vel? Så nu har jeg netop købt et enkelt eksemplar, som formentlig får plads på gårdspladsen :-)

Den skulle blomstre fra juni til november og dufte kraftig og lidt citrusagtigt og er oven i købet skyggetolerant, så det lyder jo ret lovende :-)



(Billede lånt fra diggrowcompostblog.com)

4 kommentarer:

  1. Tak for påmindelsen, Signe :-) Den havde jeg i min tidligere have, men havde faktisk glemt den.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  2. Den er virkelig smuk. Den kunne jeg godt tænke mig til op ad muren på nordsiden af huset. Jeg har fundet den på nettet til blot 70,- stk barrodet v. 5 stk. Den vil jeg kraftigt overveje til efteråret. Men jeg skal ikke bruge fem roser. Tre højst. Måske vi kan dele en sending med fem;) Bor ikke så langt fra dit paradis så hvis du synes kan vi måske finde ud af det senere på året.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, det kunne jeg sørme godt frists til :-)
      Jeg har faktisk lige købt en enkelt, men et par stykker til, kunne jeg måske godt få plads til. Kan du ikke sende mig en mail til efteråret, hvis du holder fast i dine planer?
      Knus

      Slet
    2. Det vil jeg bestemt gøre:) Har jo erfaret at det at købe roser af og til er ligesom at gå i Netto. Køber man meget får man det billigere. Det er bare ikke altid man lige kan bruge fem roser. Slet ikke fem klatreroser. Så er det en anden sag med Queen of Sweden. Her kan man sagtens bruge fem:) Jeg købte jo mine fem på bilkas hjemmeside i november, og har lavet et bed hvor de får selskab af violfrøstjerne Hewitts double. Det er jeg meget spændt på. Jeg vil så prøve at så brudeslør som bunddække. Hvis det ikke fungerer så finder jeg på noget andet til næste år. Jeg har fået bygget en mistbænk til at forspire i. Er lidt spændt på hvordan det spænder af, men man siger jo at heldet følger de tossede så mon ikke det lykkes;)

      Slet

Du er meget velkomme til at lægge en kommentar, hvis du har spørgsmål, gode råd eller noget, du har lyst til at supplere med :-)