Japansk kirsebær

Ønskelisten

Blandt de forårsblomstrende træer kommer magnolia ind på en førsteplads, men skarpt, skarpt forfulgt af de blomstrende japanske kirsebær. Eller er det måske i virkeligheden omvendt? Jeg kan blive helt i tvivl, for ingen af dem er jo til at stå for på en forårsdag i sol overdådigt pyntet i lyserøde blomster.



Jeg kommer altid til at tænke på Brødrene Løvehjerte, når jeg ser de blomstrende japanske kirsebærtræer - de emmer af eventyr. Selvfølgelig skal jeg have sådan et træ i min have en dag. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det i den grad vil klæde mit lille sorte træhus, og bringe forårshumøret til euforiske højder, når det folder sig ud i fuld flor :-)


Der findes forskellige slags bl.a. Prunus sargentii 'Accolade' (billede fra kridtvejsplanter.dk) Og så er der selvfølgelig også den rødbladede variant Prunus serrulata 'Royal Burgundy' (billede fra kridtvejsplanter.dk)

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig. Magnolia först och körsbär sedan. Satt ett prunus accolade i våras. Jag gillar grenarna på det.
    Ja och blommorna så klart.
    Allt gott
    Annika

    SvarSlet

Du er meget velkomme til at lægge en kommentar, hvis du har spørgsmål, gode råd eller noget, du har lyst til at supplere med :-)