Martsviol

Latin: Viola Odorata
Farver: Blå og hvid
Trivsel: God 
Lys: Sol og halvsgygge



I slutningen af marts 2012 sprang de første små martsvioler (Viola odorata) ud i min have for første gang. De var flyttet ind i foråret 2011, direkte importeret fra min mors have, hvor de er alle vegne bl.a. i hendes græsplæne, som man kan se det på billedet her.


Jeg har fordelt dem rundt i et par af bedene, og det ser ud som om, de er kommet alle de steder, jeg har sat dem. Hvis de også skulle få lyst til at kravle ud i min græsplæne, skal de i øvrigt være velkomne, for det ser da ualmindeligt charmerende ud, hvis I spørger mig :-)



I starten af april 2012 fik jeg desuden et par små hvide violer med hjem fra min fars have. De er blevet plantet i bedet under det gamle æbletræ blandt fuglemælk og balkan-anemoner - jeg tror, det kan blive en ret fin lille forårstrio :-)

2 kommentarer:

  1. De er så nuttede; men jeg fjerner alligevel de fleste med hård hånd,når de har blomstret, da de sår sig selv alle vegne her i haven.

    SvarSlet
  2. De er så smukke, dufter så godt og smager vidunderligt :-)

    SvarSlet

Du er meget velkomme til at lægge en kommentar, hvis du har spørgsmål, gode råd eller noget, du har lyst til at supplere med :-)