Kejserbusk


Vinteren er jo ikke højsæson i haven, og jeg synes den kan være lidt trist at komme igennem uden blomster. Derfor var den vinterblomstrende kejserbusk (Viburnum Bodnantense), havnet på min ønskeliste, for tænk hvor meget glæde blomsterne og duften ville sprede på en grå vinterdag.¨



Men det blev ikke længe, den kom til at stå på ønskelisten for Karina med bloggen Haverummet havde en i overskud, som hun var så sød af forære mig - nøhj hvor blev jeg glad :-)


Den blev hentet den 23. december 2011 og plantet på sin nye plads op ad skuret langs havegangen, så jeg lige kan stikke næsen ned til den og sniffe lidt blomsterduft, hvergang jeg kommer forbi.

Blomsterknop i selskab med de sidste rølliker, 2. juledag 2011

Den blomstrer fra november til april og kan blive op til tre meter. Jeg ved ikke, om den bliver for stor til sin plads med tiden, men så må den jo flyttes til et andet sted på matriklen, for den er helt sikkert kommet for at blive.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er meget velkomme til at lægge en kommentar, hvis du har spørgsmål, gode råd eller noget, du har lyst til at supplere med :-)