Silke-katost


Jeg holder meget af katost-familien, men den yndige silke-katost er nok den, jeg holder allermest af. Det er en kortlivet staude, der bliver omkring 1 meter høj, med opret vækst.


Den kan fås i forskellige varianter. Den jeg har er en 'Sidalcea Malviflora-Hybr.Rosaly' i sart lyserød. Jeg såede den i det tidlige forår 2011, og allerede samme år stod den med de yndigste blomster :-)

En november-morgen med nattefrost - og upåvirket dagen efter

Den foretrækker en plads i solen i næringsrig, veldrænet jord. Jeg har den forskellige stede i haven - også i halvskygge, hvor den ser ud til at klare sig fint. Den skal efter sigende, være ret kortlivet, men også flink til at selvså, så jeg håber, den er kommet for at blive i min have - og ellers bliver jeg ganske enkelt nødt til at så en ny omgang :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er meget velkomme til at lægge en kommentar, hvis du har spørgsmål, gode råd eller noget, du har lyst til at supplere med :-)